Princip této technologie spočívá v tom, že se ohřátá raznice, na které je vytvořen motiv, otiskne za vysoké teploty a tlaku na reklamní předmět.
Ražba může být buď bez folie tzv. slepotisk, který vytváří velmi decentní nenápadný reliéf loga v povrchu předmětu. Tento způsob ražby se nejvíce využívá u kožených nebo koženkových reklamních předmětů.
Dále může být ražba s fólií, vytváří velmi výrazný reliéf ve zvolené barvě folie (zlatá, stříbrná aj.) žádnou jinou technologií není možné docílit srovnatelnou kvalitu.
Nejpoužívanější aplikace ražby:
- různé reklamní předměty z kůže, koženky (diáře, peněženky, klíčenky…)
- přítisky na kalendáře, novoročenky, pohlednice, viněty
- bezpčnostní prvky na lístky, kupony, poukazy ...
- různé reklamní předměty z plastů, ale také dřevěné výrobky
Dosažení kvalitního výsledku často znamená složité hledání a někdy je nutné provádět před vlastní prací zkoušky. Ražba je poměrně náročnou technikou, která má řadu omezení. Vzhledem k použití tlaku a teplot je to dosti razantní operace, kterou se papír deformuje. Významnou roli hraje i tepelná roztažnost materiálu, ze kterého jsou štočky vyrobeny (hořčík, mosaz…), s čímž se musí počítat hlavně v případech, kdy se jedná o ražbu do předtištěných obrysů.
Výrobu štočků zajišťujeme v kooperaci z dat (pdf) dodaných zákazníkem. Ve většině případů vystačíme se štočky leptanými z hořčíku, větší trvanlivost však mají štočky mosazné vyrobené frézováním. Ty jsou však podstatně dražší.